10. Sınıf Açılım Yayınları Biyoloji Ders Kitabı 50. 51. 52. 53. 54. 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 62. 63. 64. 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71. 72. 73. 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. 82. 83. 84. 85. 86. 87. 88. 89. 90. 91. 92. 93. 94. 95. 96. 97. 98. 99. 100. 101. 102. 103. 104. 105. 106. 107. 108. 109. 110. . 127. 128. 136. 137. 144. 145. 146. 154. 155. 156. 163. 164. 170. 171. 172. 173. 174. 175. 176. 177. 178. 179. 180. 181. 182. 183. 184. 185. 186. 187. 188. 189. 190. 191. 192. 193. 194. 195. 196. 197. 198. 199. 200. 201. 202. 203. 204. 205. 206. 207. 208. 209. 210. 211. 212. 213. 214. 215. 216. 217. 218. 219. 220. 221. 222. 223. 224. 225. 226. 227. 228. 229. 230. 231. 232. 233. 234. 235. Sayfa Cevapları
Sitemizde yayınlanan çalışma kitaplarının cevapları kesin doğruluk teşkil etmemektedir. Paylaşılan sayfalar, kendi cevaplarınız ile karşılaştırmanız için yayınlanmaktadır. Bu sebeple bu yayınlar ile ancak kendi cevaplarınızın doğruluğunu kontrol edebilirsiniz.
2. Ünite: KALITIMIN GENEL İLKELERİ
10. Sınıf Açılım Yayınları Biyoloji Ders Kitabı 139. Sayfa Cevapları Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik
10.SINIF BİYOLOJİ DERSİ AÇILIM YAYINLARI DERS KİTABI DİĞER SAYFALAR İÇİN TIKLAYINIZ
Sitemizde yayınlanan çalışma kitaplarının cevapları kesin doğruluk teşkil etmemektedir. Paylaşılan sayfalar, kendi cevaplarınız ile karşılaştırmanız için yayınlanmaktadır. Bu sebeple bu yayınlar ile ancak kendi cevaplarınızın doğruluğunu kontrol edebilirsiniz.
2. Ünite: KALITIMIN GENEL İLKELERİ
10. Sınıf Açılım Yayınları Biyoloji Ders Kitabı 139. Sayfa Cevapları Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik
KONU SONU DEĞERLENDİRME SORULARI
1. Üçüncü sütunda sıralanan kavramlara ilişkin bilgiler ikinci sütunda verilmiş ve birinci sütunda numaralandırılmıştır. Verilen bilgileri doğru kavramlarla eşleştirerek parantez içlerine bilgi numaralarını yazınız.
1- Türde bulunan bireylerin sahip oldukları kalıtsal özelliklerin yavrulara aktarılması
2 - İki özellik bakımından heterozigot döl
3 - Genlerin her ikisinin de kendi başına baskınmış gibi etkisini fenotipte göstermesi
4 - Kalıtsal bir karakterin nesiller boyunca aktarılışını gösteren şema
5 - Bir canlının sahip olduğu genlerin toplamı
6 - Ebeveynlerin genotipini bulma yöntemi
7 - DNA üzerindeki belirli bir nükleotit dizisinden oluş an en küçük kalıtsal yapı
8 - Heterozigot durumda etkisini fenotipte gösterebilen gen
9 - Bir genin iki veya daha fazla alternatif formlarından biri
10 - Bir canlıda çevrenin ve genetik yapının etkisi altında gelişen ve canlının gözlenebilen özellikleri
Cevaplar
- Alel (9)
- Soyağacı (4)
- Genotip (5)
- Melezleme (2)
- Kontrol çaprazlaması (6)
- Gen (7)
- Dominant (8)
- Kalıtım (1)
- Eş baskınlık (3)
- Fenotip (10)
2. Kontrol çaprazlaması niçin yapılır? Örnek vererek açıklayınız
Kontrol çaprazlaması, baskın fenotipte olan bir bireyin genotipte homozigot mu yoksa heterozigot mu olduğunu anlayabilmek amacıyla aynı karakter bakımından homozigot bir bireyle çaprazlanmasına denir.
Örneğin; bezelyelerde bulunun sarı renk geni (S), yeşil renk (s) genine baskındır. Bu durumda, eğer elimizde sarı renkli bezelyeler varsa, bu bezelyelerin genotipi SS (homozigot) ya da Ss (heterozigot) olabilir. Eğer bu bezelyeleri, homozigot çekinik genotipte olan (ss) bir başka bezelye bitkisiyle çaprazlarsak ve çaprazlama sonucu oluşan bireylerin yarısı (1/2’si) sarı, yarısı (1/2’si) da yeşil ise, kontrollü çaprazlama yaptığımız elimizdeki bezelye heterozigottur (Ss). Eğer çaprazlama sonucu oluşan bireylerin tümü sarı ise, elimizdeki bezelye homozigottur (SS).
Tags:
DERS KİTABI CEVAPLARI