Boşaltım Sisteminde Yer Alan Organların Yapı ve Görevleri

Vücudumuzun boşaltım sistemini hangi yapı ve organlar oluşturur? Bu organların özellikleri ve görevleri nelerdir? Hakkında bilgi.

BOŞALTIM SİSTEMİNİ OLUŞTURAN ORGANLAR VE GÖREVLERİ
Boşaltım sistemimiz, çeşitli hücresel faaliyetler sonucunda oluşan atık maddeleri, kanımızı süzerek vücudumuzdan uzaklaştırır.
Boşaltım sistemi;
► Böbrekler,
► Üreter,
► idrar kesesi
► Üretra
olmak üzere dört kısımdan oluşur.
Boşaltım sistemi organları




BÖBREK
Vücudun bel bölgesi hizasında, omurganın sağlı sollu iki yanında sırta doğru sağlam bir şekilde yapışık bir çift organımızdır. 135 – 145 gram ağırlığında fasulye şeklindeki bu organımızın etrafı sağlam bir zarla çevrilidir.

 


Böbreğe kan getiren damara böbrek atardamarı, böbrekten kan çıkaran damara böbrek toplardamarı denir. Böbrekten idrar çıkaran kanala ise üreter adı verilir.
Böbrek, nefron adı verilen yapı birimlerinden meydana gelir. Böbrek atardamarlarıyla böbreğe gelen kan, nefronlarda süzülerek temizlenir. Faydalı maddeler ise nefronlardan geri emilerek tekrar kana karışır.

ÜRETER (İDRAR KANALI)
Böbrek ile idrar kesesi arasında bulunan boru şeklinde bir yapıdır. Böbreklerde oluşan idrar; üreter ile idrar kesesine taşınır. Böbrek havuzcuklarını idrar kesesine bağlayan borucuklardır.

İDRAR KESESİ
idrarın biriktirildiği torba şeklindeki organdır. İdrar kesesindeki idrar belli bir seviyeye gelip de kesenin duvarları gerildiğinde tuvalete gitme ihtiyacı hissedilir.

ÜRETRA
İdrarın dışarı atıldığı boru şeklindeki yapıya üretra denir. Üretra, aynı zamanda erkeklerde üreme hücrelerinin (sperm) de vücut dışına atılmasını sağlar.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Color Posts